søndag 6. oktober 2013

Mikkelsmess, 29.9.2013

Veidnes kapell, her ligger det. Litt fint tilbaketrukket i småskogen. Flagget er heist, sola skinner og himmelen er så blå!

Kapellet ble bygd i 1981. Tidligere var det skolekapell på Veidneskubben. Før krigen i stort staselig bygg, etter krigen som en del av skolen. Men etter hvert ønsket man å ha kapellet i et eget bygg.

Døpefonten er vakker og klassisk.

Noe lignende som dette har ikke jeg sett tidligere. Det er en oppsats med nattverdsbegerne i. Den øverste delen med begerne kan tas av.


Oppsatsen var en gave fra menighetssøster Ingebjørg Norgår, tror jeg det var, i 1928. Veldig flott å ha en slik original ting i sitt eie.

 
I Veidnes kapell brukes fremdeles Landstads reviderte salmebok.
 
Kirkekaffe etterpå!  - På Veidnesklubben bor det ca. 35 mennesker i dag. Det kom ca. 25 på gudstjenesten, veldig hyggelig!
 
I kirkesalen i kapellet på Veidnes henger et stort fint kart over Israel.

 
                                  
                                    Så reiser vi tilbake mot Kunes igjen. Dagen er så blank og nydelig.
                          


Her er kapellet på Kunes! Flagget er heist og ettermiddagsola gir et gyllent skjær.

Veldig koselig kirkekaffe på Kunes! Til og med en deilig bløtkake! Siden det er bursdagen min denne dagen så var jo det ekstra flott! :)
 
 





 
 

2 kommentarer:

  1. Så koselig og fine bilder :) liker Kvinne i nord!

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre du! Det er et eller anna teknisk som har hengt seg opp for meg, så jeg får ikke bildene større nå, men, men.. Kanskje det ordner seg seinere! :)

    SvarSlett

Hei! Superhyggelig med små tilbakemeldinger på kvadene jeg legger ut:-D