lørdag 5. oktober 2013

På tur til Veidnesklubben, 29.9.2013


Vackra, härliga underbara Finnmark! Ja, nå er vi her igjen! Nest siste dagen i august, fredag 30., ankom vi, mannen min John og jeg, hit til Kjøllefjord. Da vi fant ut at vi skulle flytte hit, så sa min eldste datter at nå må du lage deg en blogg. Navnet hadde hun også klart, nemlig Kvinne i nord! Så da setter jeg i gang! Bildet over her er tatt sist søndag, 29.9.13 da vi hadde en nydelig dag bl.a. utover mot Veidnesklubben..  Tenker jeg starter her jeg, og så vil kanskje ferden gå både hit og dit etter hvert!

 


Søndag 29. september stod vi tidlig opp, og allerede før kl. 7 så var vi på vei fra Kjøllefjord. Mannen min, John, er prest, og denne søndagen skulle han ha to gudstjenester. Først på Veidnesklubben kl. 12 og så i Kunes kl. 17. Til Veidnesklubben er det 28 mil fra Kjøllefjord, så en må beregne ca. 4 timer på turen. Etter å ha kjørt i 9,4 mil så kommer vi til Lebesby. På bildet under her skimter vi silhuetten av Lebesby kirke, det er tidlig søndag morgen, en så klar og nydelig høstdag.


 


 



 
 


Kunes heter det her. Nå kjører vi bare igjennom, men vi skal tilbake hit etterpå og ha gudstjeneste her også.
Så er vi på vei over Børselvfjellet!


Her har vi kommet ut til Porsangerfjorden og er på vei utover fra Børselv

Leirpollen heter det her..



Det er så fantastisk med de ensomme husa, med himmel og fjord..

Veien slynger seg stadig videre



Så, etter å ha kjørt i 28 mil fra Kjøllefjord er vi framme på Veidnesklubben 

Er det ikke stilig? :)




I neste blogginnlegg så skal jeg fortelle videre fra denne fine søndagen!




5 kommentarer:

  1. Gratulerer mamma! Veldig morsomt å lese og artig å se bilder fra Finnmark forrige helg! Gleder meg til å lese mer om livet i nord!

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre du! Ja, grunnet en del tekniske problemer så må jeg dele dagen i to! Får håpe det hele glir lettere nå!

    SvarSlett
  3. Nå la jeg for første gang ordentlig merke til det bildet øverst i innlegget og det er jo et helt nydelig motiv. Måtte bare si det. Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Hjertelig takk ski du ha! Ja, nesten si meg enig, syns dette bildet er kjempefint! Valgte det faktisk som bakgrunn på det nye bankkortet mitt! :)

    SvarSlett
  5. Hjertelig takk ski du ha! Ja, nesten si meg enig, syns dette bildet er kjempefint! Valgte det faktisk som bakgrunn på det nye bankkortet mitt! :)

    SvarSlett

Hei! Superhyggelig med små tilbakemeldinger på kvadene jeg legger ut:-D