tirsdag 8. oktober 2013

Bursdagsbuddy, bibel og bær.



Forrige søndag så hadde jeg bursdag. Vi reiste avgårde tidlig søndag morgen og først mandag kveld kom vi hjem. Men gjett hva som lå og venta på meg i posten da? Bursdagsgave! Og se hva det var, min egen lille te-buddy! Min egen tekompis! Syns han var utrolig søt og gullig! Kjempegod å holde i også, og så kan man røre med han og til og med jo.



Slik så han ut før han hoppa opp i kruset.  - Trodde nå han minst var bestilt på internett fra det store utland, men neida, han var innkjøpt på Vinstra, viste det seg.. :) Men det er klart, når Vinstra er blitt by så gir det seg utslag i vareutvalget også...  Tusen takk til verdens snilleste Iris.


Men alt klokka seks søndag morgen så åpna jeg min første bursdagsgave. Den hadde jeg ruget på siden i august. Da passerte vi Trondhjem på vei nordover mot Finnmark, og fikk med oss en pose fra søster Ingrid. Klarte å finne den igjen, blant alle kasser i heimen kvelden før bursdagen min. Og gjett om jeg ble overraska. Hadde nok ymta på at jeg syns de nye rosa biblene var kjempestilige, men at jeg skulle få en i bursdagsgave hadde jeg virkelig ikke kommet på! Sånn kan det være å ha en supersnill søster! :)
 

 
 Den siste gava her var vel ikke sånn sett direkte bursdagsgave.. Men siden jeg fikk dem på bursdagen min så ble det likevel det. All denne molta fikk vi i gave på gudstjenesten i Kunes, av formannen i menighetsrådet. Utrolig snilt gjort. I fjor tror jeg, endte vi opp med kjøpt moltesyltetøy i moltekremen på julaften. Det trenger vi ikke i år! Finnmark bugnet visst av molte i år, men det var før vi kom. Nå kan vi også glede oss over årets overflod av molte. Tusen takk, Helge!
 

2 kommentarer:

  1. Så fine bursdagsgaver! Molte er tingen! Gjett hvem som ble sendt avgårde for å lete etter rosa bibler?

    SvarSlett
  2. Aha! Var det du som hadde en finger med i spillet her ja! Det visste jeg ikke. Dvs, kanskje denne var litt vrakgods etter prosjekt "Bibel til bestemor" i august? Hørte at du var involvert i den anledning! :)

    SvarSlett

Hei! Superhyggelig med små tilbakemeldinger på kvadene jeg legger ut:-D